یزدما

  • ۰
  • ۰
زنان همواره نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشته‌اند و یکی از عوامل اصلی پیروزی نظام جمهوری اسلامی در تمام زمینه ها بوده اند؛ بنابراین آنها در تحقق اهداف شعار امسال نیز تأثیرگذار بوده و می توانند در جریان بهره وری و تولید ملی سهم بسزایی داشته باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند واین خود تدبیر هوشمندانه‌ای از سوی ایشان محسوب می‌شود؛ ازاین رو همگان مخصوصا بانوان باید نقش مهمی در تحقق شعار سال جدید داشته باشند.

«اقتصاد مقاومتی» اصطلاحی است که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی کشور شده و به معنای کاهش وابستگی‌ها، تأکید بر مزیت‌های تولید داخلی و تلاش برای خودکفایی زمینه توسعه و پیشرفت است؛ لذا باید در راستای تربیت و پرورش منابع انسانی خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی تلاش صورت گیرد تا زمینه توسعه اقتصادی در کشور فراهم شود.

زنان همواره نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشته‌اند و یکی از عوامل اصلی پیروزی نظام جمهوری اسلامی در تمام زمینه ها بوده اند؛ بنابراین آنها در تحقق اهداف شعار امسال نیز تأثیرگذار بوده و می توانند در جریان بهره وری و تولید ملی سهم بسزایی داشته باشند.

در سالی که ابتدای آن با نام حضرت زهرا(س) مزین شده است زنان می‌توانند با توسل و الگوبرداری از این بانوی بزرگوار و با حفظ  شأن و منزلت زن مسلمان نقش خود را در تحقق این شعار ایفا کنند.

زن در خانواده در راستای تحقق «اقتصاد مقاومتی»  و به طور کلی فرهنگ و اقتصاد خانواده  نقش محورگونه ای را ایفا می‌کند؛ اصلاح الگوی مصرف باید از سوی مادر خانواده مدنظر قرار گرفته و با الگو شدن به دیگران منتقل کند.

همچنین «اقتصاد مقاومتی» با همگرایی، هم‌افزایی و انسجام در خانواده رخ خواهد داد و به جامعه منتقل می‌شود ودر این صورت تحقق شعار امسال هرچه سریعتر در کشور عزیز اسلامی ایران رقم خواهد خورد.

از مهم‌ترین مسئولیت‌های زنان در تحقق «اقتصاد مقاومتی» نهادینه‌کردن مصرف محصولات داخلی است؛ از این رو برای دستیابی اهداف مورد نظر باید بر مصرف محصولات داخلی فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

استفاده از توانمندی‌های بانوان به نحو احسن برای فرهنگ سازی «اقتصاد مقاومتی» و نهادینه کردن آن در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و در نهایت انتقال آن به دیگر نسل‌ها می تواند کلیدی راه‌گشا باشد.

در نهایت باید در نظر داشت که با توجه به جایگاه والای زنان در اسلام و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به آنها، زنان همواره با تاسی از الگوی رفتاری بزرگ بانوی اسلام می‌توانند در مسیر درست گام برداشته ونقش خود در تحقق «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل» را به عنوان نیمی از جمعیت کشور به خوبی ایفا کنند.

زهرادهقان

  • ۹۵/۰۱/۱۴
  • میرجلیلی

نظرات (۱)

  • پایگاه خبری تحلیلی مازندرانه
  • با سلام

    مطلب شما درپایگاه خبری تحیلی مازندرانه منتشر گردید

    http://mazandarane.ir/15080/%D9%86%D9%82%D8%B4-%DA%86%D8%B4%D9%85-%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%82%D8%A7/

    مطالب خود را برای ما ارسال کنید

    و با درج پیوند و لوگو در وبلاگ خود یاری نمایید

    موفق و پیروز باشید .

    http://www.mazandarane.ir  

      info@mazandarane.ir  

    mazandarane1@gmail.com

    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی