یزدما

  • ۰
  • ۰

هرگاه رئیس‌جمهور مواضع عصبانی و تند اتخاذ کرده، مورد استقبال و مدح رسانه‌های جریان اصلاحات قرار گرفته است. این در حالی است که هرگاه رئیس‌جمهور در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش موضع‌گیری ملایم‌تری داشته، با انتقاد اصلاح‌طلبان مواجه شده است. در واقع برای جریان تندرو اصلاحات، قابل پذیرش نیست که رئیس‌جمهور جایی سخنرانی یا مصاحبه‌ای کند اما همراه با تندروی و عصبانیت و هجمه به منتقدان نباشد.
مصاحبه تلوزیونی هفته گذشته رئیس‌جمهور، از جمله مواردی بود که انتقادهای اصلاح‌طلبان را به همراه داشت و آن‌ها از اینکه آقای روحانی به مانند قبل، منتقدین را مورد هجمه شدید قرار نداد و سعی کرد مواضع ملایم‌تری نسبت به گذشته، اتخاذ کند، انتقاد کردند.
روزنامه اعتماد با تیتر «کمی شفاف‌تر آقای رئیس‌جمهور» اعتراضش نسبت به رویکرد روحانی در مصاحبه تلویزیونی را نشان داد و نوشت: «روحانی از نبایدِ توهین به مردم گفت، از توهین‌کنندگان نگفت - از کاهش قاچاق گفت، از مبادی قاچاق نگفت از دستاوردهای مثبت اقتصادی گفت، از موانع و سد راه‌های آن نگفت.» همچنین روزنامه آرمان با تیتر «ناگفته‌ها ناگفته ماند» با انتقاد از مصاحبه رئیس‌جمهور نوشت: «روحانی آن رئیس‌جمهوری نبود که دیروز حامیان و بیشتر مردم انتظار داشتند. او دیشب برای خود خط قرمزهای زیادی ترسیم کرده بود که با وعده‌های گذشته او مبنی بر لزوم اطلاع جامعه از تمام اتفاقات همخوانی نداشت. روحانی دیشب آنچه را گفت که برای مردم تازگی نداشت و بارها ازسوی او و وزرایش بیان شده بود که تنها دو جدول را باید موضوع جدید دانست. اظهارات دکتر حسن روحانی در شب گذشته چنان بود که تماس های زیادی با آرمان از سوی حامیان دولت گرفته شد؛ حامیانی که به مشی اتخاذ شده از سوی رئیس‌جمهور انتقاد داشته و عنوان می‌کردند دکتر روحانی وعده داده بود مردم از تمام موضوعات باید آگاه باشند اما نشان داد که مردم را آنچنان که تصور می‌شد محرم نمی‌داند و اظهاراتش برای مخاطبان جذابیتی ندارد. روحانی دیشب بیش ازهمه از آنچه گفت که همه می‌دانستند، در حالی که انتظار همگان از او بیان موانعی است که دولت با آن مواجه است و تمایل داشتند روحانی از اتاق فکر علیه دولت برای مردم بگوید تا با توجه به این فعالیت‌های تخریبی درباره عملکرد دولت قضاوت کنند، اما افسوس روحانی دیشب معذب بود».
علی تاجرنیا، از اصلاح‌طلبان تندرو، در ارزیابی سخنان روحانی در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «فکر می‌کنم با گذشت سه سال از عمر دولت و با درنظرگرفتن مجموعه اتفاقاتی که در کشور افتاده، فشارهایی که دولت پذیرفته و در‌عین‌حال امکاناتی که داشته، صحبت‌های رئیس‌جمهور راضی‌کننده نبود. انتظار مردم این است که بعد از مجموعه تحولاتی که در داخل و خارج از کشور به‌ویژه در سطح منطقه افتاده، رئیس‌جمهور جدی‌تر صحبت می‌کرد؛ حتی از نوع سؤالات مجریان هم چنین به نظر می‌رسید که گویا سؤالات هماهنگ‌شده بود تا مصاحبه فرمالیته طراحی شود. اگر روحانی قرار است در انتخابات ریاست جمهوری بعدی هم حضور داشته باشد باید صریح‌تر و شفاف‌تر با مردم مواجه شود. مردم دنبال امید هستند؛ اما فکر می‌کنم روحانی نتوانست آن انتظاری را که در بین مردم و طرفدارانش بود برآورده کند. به اعتقاد من بعد از گذشت سه سال باید در تیم رسانه‌ای دولت خانه‌تکانی جدی انجام شود، چراکه وقتی رئیس‌جمهور بعد از مدت‌ها در قاب تلویزیون ظاهر می‌شود، دست‌کم فردای آن باید جامعه را تحت‌تأثیر حرف‌های خود قرار داده باشد.»
شهربانو امانی در گفت وگو با روزنامه شرق با انتقاد از مصاحبه رئیس‌جمهور و اینکه چرا آقای روحانی مباحث جنجال‌برانگیز در عرصه داخلی را طرح نکرده می‌گوید: «ایشان صحبتی درباره وضعیت سیاست داخلی نداشتند و امید است در هفته دولت این امکان فراهم شود تا در‌این‌باره هم بتوانند صحبت کنند و حرف‌های جدیدی را به مردم و افکار عمومی ارائه دهند».

وحیدسالار

  • ۹۵/۰۵/۲۴
  • میرجلیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی