یزدما

  • ۰
  • ۰
از موارد مؤکد در احادیث و روایات این است که خانم باردار از انواع میوه ها و سبزیجات استفاده کند تا شادابی و نشاط روحی اش را حفظ کند.

تربیت نه از 7 سالگی شروع می شود، نه 3 سالگی ونه چند ماهگی بلکه از دوران جنینی است که همه چیز شکل می گیرد. البته روایت های بسیاری وجود دارد که در آن بر اهمیت دوران بارداری و سلامت روحی و روانی مادر باردار تأکید شده؛بنابراین، این دوران نه تنها برای جنین بلکه برای مادر هم بسیار مهم و تأثیر گذار است.

درواقع اضطراب یا آرامش روانی مادر در دوران بارداری به جنین منتقل شده و هر دو را تحت تأثیر قرار می دهد. پس برای اینکه مادر و جنین هر دو در آرامش و سلامت روحی و جسمی باشند، باید هم مادر و هم اطرافیان او به ویژه پدر مواردی را در نظر داشته و رعایت کنند.این مقاله طی شش قسمت و در قسمت پنجم  با موضوع « میوه «به» از قلم نیفتد!» به نظر مخاطبان عزیز خواهد رسید.

یکی دیگر از موارد مؤکد در احادیث و روایات این است که خانم باردار از انواع میوه ها و سبزیجات استفاده کند تا شادابی و نشاط روحی اش را حفظ کند.

درعین حال این کار اثر مستقیمی بر فرزند او خواهد داشت. در میان تمامی روایات، به میوه «به» توجه بسیاری شده. به عنوان مثال در حدیثی در کتاب «وسائل الشیعه» به نقل از رسول خدا(ص) آمده: « به زنان باردارتان «به» بدهید».

همچنین در حدیث دیگری به نقل از آن حضرت آمده: « بوی پیامبران بوی «به» و بوی حورالعین بوی گیاه خوشبوی آس( مورد) و بوی فرشتگان بوی گل است و بوی دخترم فاطمه بوی «به»، آس و گل است.

خداوند هیچ پیامبر و هیچ وصی ای را بر نینگیخت، مگر آنکه او بوی «به» می داد. پس آن را بخورید و به زنان باردارتان بدهید که فرزندانتان زیبا می شوند. »

همچنین امام صادق (ع) درباره خاصیت میوه «به» می فرمایند: « هر کس یک «به» را ناشتا بخورد، نطفه اش سالم و فرزندش زیبا می شود.»

جالب این است که تحقیقات علمی ثابت کرده میوه «به» برای سلامت و آرامش خاطر انسان و همچنین نشاط آوری مؤثر است و به همین دلیل به خانم های باردار توصیه می شود در رژیم غذایی خود این میوه مفید را فراموش نکنند.

از امیرالمؤمنین علی(ع) هم نقل است که فرموده اند: « خوردن «به» قلب ضعیف را قوی معده را پاک، ترسو را شجاع و فرزند را زیبا می کند.»

 نویسنده: زینب بیکی

  • ۹۴/۱۲/۱۰
  • میرجلیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی